Saturday 22 October 2011

AKU MENCARI SAHABAT SEJATI


Kini hidup ana sudah berubah. Ana sambung pengajian setelah hampir 7bulan duduk di kampung. Alhamdulillah sudah sebulan ana menjejakkan kaki di Universiti ni. pelbagai dugaan, kepayahan ana harungi dengan tabah dengan sentiasa berdoa padaNya.


Ana ditempatkan di kolej kediaman yang cukup selesa. Akan tetapi roomate ana seorang kakak yang sudah mendirikan rumah tangga. Jadi dia tidak tidur di kolej. Hari2 yg ana lalui di kolej terasa begitu sunyi. Yelah, xda kawan utk sembang. uhu!  Jiran2 kebanyakannya berbangsa cina. mereka baik2 belaka. kadang2 berbual juga tapi sekadar di luar jelah. Hmm sunyi...di kampus pula, lain ceritanya. Ana xmahu ulas panjang. 


Yang pastinya ana masih mencari SAHABAT SEJATI disini. terkenang ana pd sahabat2 seperjuangan masa diploma dulu, Mashitoh, Azirah, Syida, Ain. merekalah sahabat sejati ana. Kini mereka xda lg. Masing2 dh ada haluan masing2. ada yg further study di U lain, ada yg keja. Moga Allah pertemukan ana dgn seorang sahabat yg boleh susah senang bersama ana di tempat baru ni...Ameen

No comments:

Post a Comment